ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΩΝ: Ανακτήθηκε Δεσποτική εικόνα της Παναγίας από την Εκκλησία της Κύπρου
Δεσποτική εικόνα της Παναγίας της Οδηγήτριας του 18ου αιώνα διαστάσεων 95X65 εκ. ανακτήθηκε, σύμφωνα με το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, από την Εκκλησία της Κύπρου στο Αμβούργο. Την περασμένη Κυριακή, 20 Μαΐου, μετέβη στο Αμβούργο της Γερμανίας ο Επίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος, Διευθυντής του Γραφείου της Εκκλησίας της Κύπρου στους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς στις Βρυξέλλες, όπου και παρέλαβε την Δεσποτική Εικόνα της Παναγίας της Οδηγήτριας του 18ου αιώνα διαστάσεων 95X65 εκ. Την εικόνα την είχε εντοπίσει στις αρχές Μαΐου το Συνοδικό Γραφείο Μνημείων και Τέχνης της Εκκλησίας της Κύπρου. Μετά από έρευνα που διεξήχθη τεκμηριώθηκε η κυπριακή καταγωγή της εικόνας και θεωρείται βέβαιο το γεγονός ότι αυτή κλάπηκε και παράνομα εξήχθηκε στο εξωτερικό από ναό των κατεχόμενων περιοχών της Κύπρου μετά την τουρκική εισβολή του 1974. Η εικόνα είναι έργο του συγγέλου Χρυσάνθου, αγιογράφου της σχολής αγιογραφίας της Μονής Αγίου Ηρακλειδίου (Πολιτικό).
Η Παναγία εικονίζεται σε χρυσό βάθος, από την μέση και πάνω γυρισμένη στα αριστερά στον τύπο της Οδηγήτριας. Κρατεί τον Χριστό με το αριστερό χέρι και υψώνει το δεξί σε δέηση. Φορεί βαθυπράσινο χιτώνα με χρυσοκονδυλιές και πορφυρό ιμάτιο με χρυσή παρυφή και τρείς ακτινόμορφους σταυρούς στο κεφάλι και στους ώμους. Ο Χριστός φέρει ροδόχρουν χιτώνα και χρυσάφι ιμάτιο κοσμημένο με φυτικό διάκοσμο. Στο αριστερό χέρι κρατεί κλειστό ειλητό ενώ με το δεξί χέρι μπροστά στο στήθος ευλογεί. Πάνω από τον αριστερό ώμο του Χριστού με κόκκινα κεφαλαία γράμματα η επιγραφή ”ΓΕΓΟΝΕΝ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΙΚΩΝ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΔΕΣΠΟΤΙΚΟΥ ΕΝ ΤΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΙΧΑΗΛ ΙΕΡΕΩΣ ΟΥ ΜΝΗΣΘΗΤΙ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ. ΧΕΙΡ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΣΥΓΓΕΛΟΥ”.
Παρόμοια και σύγχρονη πάλι Δεσποτική εικόνα της Παναγίας, είχε επαναπατρισθεί από το Μόναχο το 2008 και προερχόταν από τον κατεχόμενο σήμερα ναό της Παναγίας στην Λύση.
Τα τελευταία δύο χρόνια σε τέσσερις διαφορετικές υποθέσεις στην Γερμανία έχουν ανακτηθεί από την Εκκλησία της Κύπρου συνολικά ένδεκα εικόνες, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένουν ακόμα η έφεση της υπόθεσης του Τούρκου αρχαιοκάπηλου Aydin Dikmen στο Μόναχο και η υπόθεση άλλων έξι εικόνων στο Augsburg.